A Kerékagyon megjelent egy hír miszerint - Vádat emeltek a bringást elgázoló BKV sofőr ellen. A büntetlen előéletű férfival szemben az ügyészség pénzbüntetés kiszabására, valamint közúti járművezetéstől eltiltásra tett indítványt a vádiratban.
A történet elég egyszerű, a Thökölyn tekert az áldozat, aki miután elfogyott a bicikliút, körülnézett majd folytatta útját a közös bicikli busz sávban, ami azonban pont ott szűkölt be, ahol a busz utolérte. Mivel a sofőr nem figyelt, oldalról elsodorta a biciklistát, akinek eltörtek a bordái az eséstől.
Ami megdöbbentő, az a komment áradat ami a hírt követte. Sokan ugyanis a biciklist tették felelőssé, miért tekert ott és akkor.
Pár komment
- De baleset volt, nem, nem a buszvezető okozta, tekintve, hogy a biciklistának megszűnt a forgalmi sávja, és a közvélekedéssel ellentétben az a nagy kék izé ami elzúg mellette se nem halk, se nem forma 1-es autó, így elég könnyű észrevenni, és meglehetősen elvárhatatlan dolog, hogy satufékre kényszerítsék...
- Nem, nem ő okozta. Szerencsétlen sofőrt jól megrángatják, mert a figyelmetlen, táblákat nem ismerő bringás éppen ott kolbászolt.
- Lazán a biciklis a hibás. Mit egerészik indokolatlanul lassan, zavarva a forgalmat? Elképesztő, hogy mennyi kárt okoznak a biciklisek....... Fel kéne fogniuk, hogy nem a bálna kerüli ki a kishalat, hanem a kishal a bálnát. persze ha hullani akarnak akkor lehet erősködni... Ja, azt erősen eltitkolják a kerékpáros lobbik, hogy gyakorlatilag minden közlekedésbiztonsági vizsgálat potenciális öngyilkosnak tartja azt aki a közútra merészkedik a biciklijével.
- Elfelejted, hogy ez egy busz. Nem lehet csak úgy átrántani a másik sávba, vagy satuféket nyomni. Teli van emberrel, akik egy nagyobb fékezésnél megsérülhetnek. Véleményem szerint ezeket az embereket a kerékpáros a felelőtlen manőverrel VESZÉLYEZTETTE. (ezt minden körülmények között tiltja a kresz, ez a FŐ szabály) Ez a veszélyeztetést védte ki a buszsofőr egy másik szabály megsértésével. Álláspontom alapján a kerékpáros nem volt partner (ragaszkodott a nyilvánvalóan meg nem adható elsőbbségéhez), és nem is tett meg mindent a biztonságos közlekedés érdekében (pld. nem volt tükre) ezért úgy gondolom nagyrészt ő hibáztatható. A helyzet megoldásának szerintem a kulcsa a kerékpárosnál volt. De úgy vélem ő arroganciából vagy tapasztalatlanságból nem élt vele.
Ahogy egy biciklistának figyelni kell egy gyalogosra, mert gyengébb, úgy egy autósnak a biciklistára kell tekintettel lenni, mert ha ütköznek, előbbi esetleg meghal, nem beszélve egy buszról, amit profi sofőr vezet. Ettől még a sofőr sorsa sajnálatos, szegény nagy árat fizet egyetlen hibáért.
Olyan városban szeretnék lakni, ahol nem kell félni attól, hogy biciklistaként belegyalulnak a földbe nálamnál nagyobb és erősebb közlekedők!
Van két város, Bukarest és Koppenhága. Az egyikben minden az autókról szól, a másik a biciklisek fővárosa. Melyikben lehet jobb élni?